woensdag, december 27, 2006

Teevee of niet teevee ...

... dat is de vraag.
Is het wel gezond dat ik al naar televisie kijk ? Gaan mijn ogen kapot daardoor ? Wordt mijn creativiteit beperkt ? Zal ik nog wel willen buitenspelen ? ...


Ik vind dat de boog niet altijd gespannen kan staan. Ik speel de ganse dag, binnen of buiten, maakt mij niet uit. Liefst buiten natuurlijk, maar nu is het te koud om lang buiten te lopen. Ik kijk al uit naar de lente. Dan kan ik samen met mijn zus door het gras hollen. 't Is te zeggen, ik zal hollen, zij zal kijken of slapen denk ik.

Ik kijk af en toe tv vanuit mijn zetel. Samen met papa Sven Nijs aanmoedigen. Knappe gast is dat en goed in conditie ... Papa is fan van Nijs. Ik ook. Mama niet. Zij volgt de wedstrijden niet zo. Als ze het toch doet, is Bart Wellens haar favoriet.

Ook Plop, Piet piraat en andere leuke series kan ik wel smaken. Een paar minuutjes kijken, dan de beentjes strekken, terug een paar minuutjes kijken, ... Ik ben namelijk niet het type dat uren voor het televisietoestel kan zitten. Nee, stilzitten is niet aan mij besteed !